Criteria
Kwaliteit  | 
- Wordt het aanbod gebaseerd op de uitgangspunten van het handelingsgericht werken ? - Wordt het aanbod gestructureerd volgens de fasering van HGW /kernactiviteiten ? - Werken we met goede materialen en instrumenten !? Wetenschappelijk verantwoord en evidence-based? - Weet de CLB-hulpverlener voldoende wat er op school rond keuzebegeleiding gebeurt ?  | 
Grondigheid  | 
- Is er aandacht voor alle taken in het studie- of beroepskeuzeproces keuzeproces.  | 
Planning  | 
 - Het aanbod houdt rekening met de opgelegde doorlooptijden.  | 
Bereiken doelgroep  | 
- De acties richten zich prioritair tot zorgvragen bij overgangen:     - ba-so     - 2de – 3de graad - Is het aanbod voldoende zichtbaar en bereikbaar voor  - Is er voldoende communicatie tussen leerkracht en begeleider  - Is er een herkenbaar (kernactiviteiten 1,2,3) en actief  | 
Betrokkenheid CLB  | 
- het hulpverleningsaanbod t.a.v. leerlingen en hun ouders is een CLB-opdracht.  | 
Kadering in keuzebegeleidingsprogramma  | 
- Emancipatorisch perspectief. Zullen de leerlingen en hun ouders loopbaancompetenties kunnen - Vinden we de begeleidingsacties terug in stappenplannen per scharniermoment-overgang ?  - Is er continuiteit in doelen, inhoud en acties van kleuter tot So-Ho/beroep.  - Is er aandacht voor alle taken in het studie- of beroepskeuzeproces keuzeproces. - Is er voldoende aandacht voor de afstemming tussen informatie, vorming, preventie en   | 
Andere aandachtspunten  | 
- De school is en blijft de eerste verantwoordelijke inzake schoolloopbaanbegeleiding en het  - Op het vlak van hulpverlening zal de CLB-ondersteuning vooral bestaan in consultatieve  | 
