Laatste update: 05/03/2015

Leerlingen SJI Wetteren brengen hun Etikettenlied

Naar aanleiding van onze reflectiedag "What's in a name?" vroegen we vroegen aan leerlingen om hun boodschap op een creatieve wijze over te brengen. Hoe zien zij die etiketjes? Bij klasgenoten? Bij zichzelf? Hoe voelen zij dat aan? Wat denken ze er over? Hoe willen zij omgaan met elkaar, met of zonder specifieke noden? Hoe vinden zij dat ‘wij’ (de school, het CLB, de maatschappij) best reageren op kinderen die specifieke noden hebben? We zagen ze het graag op een creatieve manier op papier zetten. Met potlood, wascokrijtjes, waterverf, vingerverf, pen, knipsels… het mocht allemaal. 
 
De leerlingen van het SJI Wetteren antwoordden met een eigen lied!
 
 
 
 
Etikettenlied “Speciaal zoals we zijn”

Refrein
We zijn speciaal zoals we zijn; Ja, anders maar niet abnormaal. We hebben recht op een gelijke kans op school en later op het werk, o ja!
We zijn speciaal zoals we zijn. Ja anders maar niet abnormaal. Welk etiket we hebben maakt niet uit. We hebben recht op een gelijke kans.

Strofe 1 –zang
De een kan zich niet concentreren, de ander is dan iets te druk, een ander slaat weer alles door elkaar, een ander is dan weer te stil…
Soms worden pillen eens vergeten of moeten wij naar ’t CLB, maar ’t liefst van al, jaja dat menen wij: scheur ’t etiket gewoon in twee! (Oké!)

Strofe 2 – rap
We worden niet door iedereen even goed begrepen. We mogen soms niet mee doen, want we doen veel dingen fout… en dat raakt onze emoties… en kraakt de motivatie
ja dat raakt onze emoties en dat kraakt de motivatie!
We hebben er toch zelf helemaal niet om gevraagd, want we kunnen er ook echt, ja echt niets aan doen… en soms voelen wij ons schuldig voor al die extra hulp, maar we worden toch aanvaard en fel gerespecteerd…

Liedtekst: leerlingen o.l.v. leerkrachten Sint-Jozefinstituut Wetteren  -  muziek: Tony Oyen
http://www.sjiwetteren.be/